Τα τμήματα marketing των εταιρειών που επιθυμούν να παραμείνουν στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων δεν θα πρέπι να υποτιμούν την αξία των social media και των αναφορών που γίνονται σε αυτά για την επιχείρησή τους.


Η μεγαλύτερη εταιρεία τηλεφωνίας των ΗΠΑ, AT&T, ρίχνοντας μια πιο ενδελεχή ματιά στην αγορά, αντιλήφθηκε ότι η διανομή περιεχομένου σχετικά με το τι χρειάζεται κάποιος να ξεκινήσει μια επιχείρηση είναι μια ελκυστική ιδέα για νέους πελάτες.

Στράφηκε, λοιπόν, σε μια τρίτη εταιρεία με τον τίτλο Associated Content -ένα δίκτυο με 300.000 ανεξάρτητους επαγγελματίες που παράγουν περιεχόμενο- για να δημιουργήσει μια πληθώρα άρθρων σχετικά με το πώς σχεδιάζεται και υλοποιείται ένα ασύρματο δίκτυο μέχρι και το πως καταστρώνεται ένα business plan. Το υλικό αυτό αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της AT&T σε ξεχωριστή ενότητα.

«Η ικανότητα της διανομής περιεχομένου μας δίνει τη δυνατότητα να ερχόμαστε αξιόπιστα σε επαφή με μικρές επιχειρήσεις», σχολιάζει το εγχείρημα ο Chris Schembri, στέλεχος της AT&T. Την ίδια στιγμή, η παροχή σοβαρών πληροφοριών γίνεται πιο πιστευτή καθώς δεν προέρχονται από τις προθέσεις ενός ισχυρού εταιρικού brand αλλά από «τρίτους».

Η εποχή των social media και η ανάδειξη των χρηστών ως κύριων φορέων περιεχομένου έχει οδηγήσει τις εταιρείες σε αναθεώρηση των παραδοσιακών μεθόδων marketing. Τα μικρά budget και οι αμφιβολίες των καταναλωτών σε κάθε διαφημιστικό μήνυμα έχει μεταφέρει το «δημιουργικό» τμήμα στην πλευρά του κοινού.

Ορισμένοι κάνουν λόγο για προσέγγιση του περιεχομένου με όρους «portfolio», υπονοώντας έτσι την προσπάθεια των εταιρειών να ακολουθήσουν την ταχέως αναπτυσσόμενη διαδικτυακή πραγματικότητα.

Το «συνεργατικό πνεύμα» της ΙΒΜ

Η IBM, πραγματοποιώντας εκτενείς αναλύσεις σε διαδικτυακές συζητήσεις, κατάλαβε ότι το κοινό στο οποίο απευθύνεται αναφέρεται στο brand της με τον όρο «συνεργατικό λογισμικό». Για το λόγο αυτό, η εταιρεία έχει κάνει τηλεοπτικά spot και διαφημιστικά μηνύματα γύρω από αυτό το concept, συνεχίζοντας και στο διαδίκτυο.

Μάλιστα, η διαφημιστική εταιρεία της IBM, Ogilvy Worldwide, θεώρησε σωστό να δημιουργήσει fora με πιθανούς πελάτες που συζητούν περί «συνεργατικού λογισμικού». Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό καθώς αρκετά στελέχη επιχειρήσεων εξέθεσαν τις απόψεις τους ακόμη και για τον ρόλο του instant messaging στις εταιρικές συγχωνεύσεις.

Οι προθέσεις της ΙΒΜ είναι η κυριαρχία του ονόματος σε οτιδήποτε έχει να κάνει με «συνεργατικό λογισμικό». Ακόμη και στα σχετικά αποτελέσματα αναζήτησης video του Bing, οι χορηγίες της IBM κυριαρχούν.

«Διατηρώντας μια κεντρική στρατηγική περιεχομένου είναι το μυστικό για να κερδίσεις το κοινό», σχολιάζει ο Paul Beck, επικεφαλής ψηφιακής στρατηγικής στην Ogilvy Worldwide και εξηγεί ότι το «κλειδί» μιας διαφημιστικής καμπάνιας δεν βρίσκεται πλέον στο ίδιο το brand αλλά στη συμπαραγωγή περιεχομένου με τους πελάτες.

Πηγή: Καθημερινή