H μανία της πρώτης σελίδας, αποτελεί παγίδα για τους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων. Η google "φωνάζει" στους developers για αυτόν τον λόγο να ξεχάσουν τα τρικ και να επικεντρωθούν στο περιεχόμενο (content) των web sites που υποστηρίζουν υποστηρίζοντας ότι το περιεχόμενο είναι ο Βασιλιάς.. (Content is the King).
Σε αυτό τον σκοπό επικεντρώνεται και η τελευταία της ανακοίνωση στην οποία αναφέρει ότι τροποποιεί τους αλγόριθμους που παράγουν τα αποτελέσματα στη μηχανή αναζήτησής της: Οι δικτυακοί τόποι χαμηλής ποιότητας, γνωστοί με τον όρο «φάρμες περιεχομένου», στο εξής δεν θα εμφανίζονται τόσο ψηλά στη λίστα.
«Η αναβάθμιση είναι σχεδιασμένη να υποβαθμίσει την κατάταξη για δικτυακούς τόπους χαμηλής ποιότητας -δικτυακούς τόπους που έχουν χαμηλή αξία για τους χρήστες, αντιγράφουν περιεχόμενο από άλλους δικτυακούς τόπους, ή απλά δεν είναι ιδιαίτερα χρήσιμοι» ανακοίνωσε η Google στο επίσημο εταιρικό ιστολόγιο.
Η τροποποίηση των αλγόριθμων έρχεται έπειτα από εκκλήσεις της βιομηχανίας των μίντια αλλά και πολλών χρηστών, οι οποίοι διαμαρτύρονται ότι τα αποτελέσματα αναζήτησης οδηγούν συχνά σε «φάρμες περιεχομένου» -δικτυακούς τόπους σχεδιασμένους να παράγουν χιλιάδες άχρηστα «άρθρα» κάθε μέρα βάσει των δημοφιλέστερων όρων αναζήτησης.
Η Google εκτιμά ότι οι αλλαγές θα επηρεάσουν τα αποτελέσματα στο 12% των αναζητήσεων, πρώτα στις ΗΠΑ και σταδιακά και στις υπόλοιπες αγορές.
Η ανακοίνωση διευκρινίζει ότι οι νέοι αλγόριθμοι μπορούν να αλλάξουν άμεσα την κατάταξη με την οποία εμφανίζονται κι άλλοι δικτυακοί τόποι:
«Δεν μπορούμε να προχωρήσουμε σε σημαντικές αλλαγές χωρίς να αλλάξουμε την κατάταξη για πολλούς δικτυακούς τόπους. Αναγκαστικά, ορισμένοι δικτυακοί τόποι ανεβαίνουν και άλλοι κατεβαίνουν [...] Είναι σημαντικό να ανταμείβονται οι δικτυακοί τόποι ποιότητας».