Στον απόηχο της κατάρρευσης του μεγάλου τουρ οπερέιτορ Thomas Cook, που αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην έμφασή του στα παρωχημένα πακέτα διακοπών, η Τουρκία αποφάσισε να αλλάξει τη στρατηγική της στον τουρισμό, μειώνοντας την εξάρτησή της από τους διεθνείς τουρ οπερέιτορ. Τη στιγμή της κατάρρευσης του μεγάλου ομίλου η Τουρκία είχε 80.000 πελάτες του στα ξενοδοχεία της.
Η νέα στρατηγική στοχεύει σε πάνω από 75 εκατ. επισκέπτες και 65 δις. δολάρια εσόδων ετησίως μέχρι το 2023, αλλάζοντας το μοντέλο του τουρισμού σε πιο βιώσιμο και πιο καθοδηγούμενο από τα έσοδα.
Ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού της χώρας, Mehmet Nuri Ersoy, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η χρηματοοικονομική δομή των μεγάλων τουρ οπερέιτορ παρουσιάζει κινδύνους και η χώρα χρειάζεται να κάνει στροφή σε ταξίδια εκτός τουριστικών πακέτων.
Όπως είπε ο υπουργός, η χώρα ήδη σχεδιάζει την αναδιάρθρωση της τουριστικής βιομηχανίας της ώστε να αυξηθεί σταδιακά ο αριθμός των προγραμματισμένων πτήσεων για την εξυπηρετούνται ταξιδιώτες με πακέτα διακοπών αλλά και ανεξάρτητοι. Έχουμε ετοιμάσει ήδη τις απαραίτητες υποδομές, τόνισε.
Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής στον τουρισμό, η Τουρκία λάνσαρε έναν νέο οργανισμό τουριστικής προώθησης και ανάπτυξης όπως έχει συμβεί και σε πολλούς άλλους τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο.
Ο προϋπολογισμός που θα διαθέτει το υπουργείο για προωθητικούς σκοπούς θα αυξηθεί από 18 εκατ. δολάρια το 2018 σε 72 εκατ. δολάρια το 2019 και στοχος για το 2020 και το 2023 είναι τα 180 εκατ. και τα 220 εκατ. δολάρια αντίστοιχα.
Η χώρα θα διαφοροποιήσει επίσης τις προωθητικές τις ενέργειες και θα επενδύσει σε καμπάνιες πολυμέσων.
Θα διεξάγει επίσης έρευνα στην εγχώρια αγορά για να βελτιώσει το προϊόν της και να αναπτύξει νέους προορισμούς της χώρας.Θα διατηρήσει επίσης την ψηφιοποίηση στο επίκεντρο, με έμφαση σε διαφορετικές μορφές τουρισμού, από τη γαστρονομία, την υγεία, το shopping, την εκπαίδευση, τα αθλήματα και την τρίτη ηλικία μέχρι τον θρησκευτικό τουρισμό, τον συνεδριακό, τα φεστιβάλ, τις εκδηλώσεις και τον θαλάσσιο τουρισμό (κρουαζιέρα-γιωτινγκ).Θα δημιουργηθούν Χάρτης Γεύσεων της Τουρκίας, με νέο γαστρονομικό μονοπάτι, μονοπάτια για ποδηλατικό τουρισμό και θα αναπτυχθούν ξενοδοχεία φιλικά στους ποδηλάτες.
Επιπλέον στο στόχαστρο θα μπουν νέες αγορές της Άπω Ανατολής και του Ειρηνικού όπως η Κίνα, η Ινδία, η Ν. Κορέα και η Ιαπωνία, όπως και αγορές της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης.
Πηγή: tornosnews.gr