Στην περίοδο της κρίσης το πρόβλημα δεν είναι μόνο η ανεργία αλλά είναι και η μόλυνση της αγοράς από διάφορες "υποσχόμενες" υπηρεσίες προβολής,  οι οποίες τάζουν επιτυχία και εύκολη κερδοφορία.

social media marketing

Στον χώρο του internet και με άρμα το θολό τοπίο νέων δεικτών ( likes, share, views κ.λ.π.) αμφισβητούμενης ποιότητας και μέτρου, κινούνται επιτήδειοι οι οποίοι στοχεύουν στην εκμετάλλευση ανυποψίαστων επενδυτών υποσχόμενοι θεαματικά αποτελέσματα.

Πρόκειτε κυρίως για πρώην διαφημιστές, οι οποίοι δέχθηκαν μεγάλο πλήγμα από το internet και μην μπορώντας να ζητήσουν πλέον υπέρογκα ποσά για άχρηστα μέσα όπως εφημερίδες, περιοδικά ή TV βρήκαν σανίδα σωτηρίας στα social media.

Τέτοιες προτάσεις μεταφράζονται σε διαγωνισμούς ( πολύ συχνά προχειρο-στημένους ), games, apps, mobile apps ή γενικότερες ενέργειες social media.

H αλήθεια για την αποτελεσματικότητα τους απέχει πολύ από την πραγματικότητα.

Το facebook είναι και θα παραμείνει ένα καλά κρυμμένο dating site στο οποίο οι επισκέπτες μπαίνουν για συγκεκριμένους λόγους και έχουν στραμμένη την προσοχή τους σε συγκεκριμένα ερεθίσματα.  Σε αντίθεση με τα social media, στις μηχανές αναζήτησης ο χρήστης εισέρχεται με διάθεση και πρόθεση να βρει συγκεκριμένη πληροφορία και όποιος του την προσφέρει με το σωστό τρόπο τον κερδίζει.

Το twitter χρησιμεύει σε δραστηριότητες που επιθυμούν αμεσότητα με το κοινό τους ( π.χ. πολιτικοί, celebrities, δημοσιογράφοι κ.λ.π. ) ενώ στον εμπορικό κόσμο έχει αποδειχθεί παντελώς αδιάφορο.

Άλλα social media παραμένουν κυρίως photo sharing sites με εμπορική χρηστικότητα μόνο σε συγκεκριμένους κλάδους ( π.χ. φωτογράφους, βιομηχανία θεάματος κ.λ.π.).

H αλήθεια είναι βέβαια ότι δεν μπορεί να απορρίψει κανείς εντελώς trendy κανάλια απλά θα μπορούσε ο δυνητικός επενδυτής να κάνει σωστή μέτρηση στην επιστροφή της επένδυσης του (ROI) και να κατανέμει σωστά το διαθέσιμο προϋπολογισμό.

Όλα αυτά βέβαια έχουν ενδιαφέρον και αξία όταν ο κορμός ( το επίσημο Website ) των δορυφορικών αυτών υπηρεσιών είναι σωστά δομημένο ώστε να προσφέρει στον επισκέπτη την επιθυμητή πληροφορία και τις διαδραστικές ενέργειες που θα οδηγήσουν σε επιτυχή συναλλαγή.

Για τους παραπάνω λόγους, πριν από κάθε ενέργεια απαιτείται μελέτη αποτελεσματικότητας και αξιολόγηση του προσδοκώμενου αποτελέσματος με όρους της κλασικής αγοράς και όχι με δείκτες αμφισβητούμενης αξίας.

Γράφει: ο Σταύρος Αλμπάνης